60+ BOOTCAMP

GEZOND EN FIT OUDER WORDEN.. WIE WIL NIET?!

Werken aan je kracht, conditie, coördinatie, balans en hersenfunctie in de buitenlucht!

 

(Locatie en tijden, zie de agenda of onderaan deze pagina.)

 

Sport en beweging is van groot belang voor 60 plussers.

Lichaamsbeweging is essentieel om gezond ouder te worden en om zo lang mogelijk zelfstandig te kunnen blijven wonen.

Hierdoor zullen vroegtijdige zorgkosten vermeden worden.

 

Een bijkomend voordeel is dat gezondheidseffecten bij sport op oudere leeftijd sneller merkbaar zijn. Al na 3-6 weken oefenen treedt er een merkbare verbetering op bij het kunnen uitvoeren van de dagelijkse activiteiten (bv. opstaan uit een stoel, sokken aantrekken, spelen met de kleinkinderen…).

 

Daarnaast is het natuurlijk ook hartstikke leuk om met verschillende leeftijdsgenoten in contact te komen!

 

 Het effect van bewegen:

 

* Houd je fit,

* Stimuleert ademhaling en bloedsomloop,

* Spieren en gewrichten worden soepeler en sterker.

* Het verlaagt de bloeddruk, het cholesterol en het suikergehalte.

* Het helpt ziekten te voorkomen als hart- en vaatziekten, suikerziekte en overgewicht. 

* Verbeterd de spijsvertering

* Gaat botontkalking tegen

* Je voelt je er geestelijk beter door.

 

 Tussen de 50 en 70 jaar verliezen wij zo een 30% van onze spiermassa!

Krachttraining is niet alleen nuttig om gewicht te verliezen op latere leeftijd. Het voorkomt ook verlies van spiermassa en  kracht. Leden voelen zich door middel van krachttraining ook gezonder en sterker. Daarnaast zorgt krachttraining voor een vermindering van klachten en symptomen als artritis, osteoporose, diabetes, depressies en rugpijn. Maar ook het valrisico wordt verminderd. Door het doen van krachttraining wordt de balans namelijk verbeterd en het risico op vallen hierdoor kleiner.
Daarnaast is sporten in de buitenlucht vele malen beter als in de sportschool!
Bewegen in de natuur leidt tot meer energie en positieve betrokkenheid.
Spanningen, verwarring, boosheid en depressies worden juist tegen gegaan.

 

Vitamine D! 

Migraine, rugpijn, vermoeidheid en spierkrampen zijn een paar sympthomen welke je kan krijgen aan een te kort aan vitamine D.

De zon helpt je met de opbouw hiervan, zelfs als het bewolkt is!

Vitamine D zorgt voor een betere hersenfunctie.

 

Door lichaamsbeweging verdwijnen zorgen en spanningen naar de achtergrond. Mensen die genoeg bewegen slapen lekkerder en staan in de ochtend fitter op.

 

 

 

 

 

locaties & tijden:

Gemeente Velsen, verzamelen Hockeyclub Strawberries (training is buiten in de natuur).

 

Dinsdag 9:00-10:00

Kracht, balans, coördinatie en conditie training.

Strawberries, Waterloolaan 1, 1985 EP, Driehuis


Dinsdag 18:00-19:00 
Kracht, balans, coördinatie en conditie training.                     
Middenduin te Overveen

 

 * Kosten voor een 10 rittenkaart zijn €90


Gemeente Bloemendaal
Verzamelen Middenduin te Overveen (training is buiten in de natuur).

 

Woensdag  10:00-11:00
Kracht, balans, coördinatie en conditie training.
Zanderijvaart 2, 2051 AC Overveen

 

* De kosten voor een 10 rittenkaart zijn €90 


Gemeente Bloemendaal, verzamelen BSV Bloemendaal (training is binnen en bestaat alleen uit heren)
(TRAINING IS VOL)

Zaterdag van 9:30-10:30 (Indien gewenst door een potje Volleybal en een kop koffie)
Kracht, balans, coördinatie en conditie training.
Lage Duin en Daalseweg 17, 2061 BB Bloemendaal.

 

* Kosten worden gedeeld met de andere leden.


 

 

De thuiszorg komt voornamelijk voor de medische handelingen.

 

Wilt u liever samen, aan huis of in uw eigen omgeving verschillende, passende oefeningen doen? Wandelen, koffie drinken of een spel spelen?

Misschien heeft u hulp nodig bij de dagelijkse activiteiten, of heeft u gewoon behoefte aan wat meer gezelschap?

 

Ook hiervoor bent u op het juiste adres!