Maar waarom is bewegen nou eigenlijk zo belangrijk?

 Het effect van bewegen:

 

* Houd je fit,

* Stimuleert ademhaling en bloedsomloop,

* Spieren en gewrichten worden soepeler en sterker.

* Het verlaagt de bloeddruk, het cholesterol en het suikergehalte.

* Het helpt ziekten te voorkomen als hart- en vaatziekten, suikerziekte en overgewicht.

* Verbeterd de spijsvertering

* Gaat botontkalking tegen

* Je voelt je er geestelijk beter door.

Door lichaamsbeweging verdwijnen zorgen en spanningen naar de achtergrond. Mensen die genoeg bewegen slapen lekkerder en staan in de ochtend fitter op.

 

Waarom is bewegen in de natuur beter dan binnen?

 

* Bewegen in de natuur leidt tot meer energie en positieve betrokkenheid.
    Spanningen, verwarring, boosheid en depressies worden juist tegen gegaan.

* Vitamine D! 

   Migraine, rugpijn, vermoeidheid en spierkrampen zijn een paar sympthomen welke je kan krijgen aan een te kort aan vitamine D.

   De zon helpt je met de opbouw hiervan, zelfs als het bewolkt is!

   Vitamine D zorgt voor een betere hersenfunctie.

* Het stimuleert je om langer te bewegen omdat je veel verschillende dingen ziet.

* In de natuur is het rustiger, je kan je beter concentreren.

* Juist in de regen, storm of sneeuw is het genieten. Er is meer zuurstof in de lucht en het zal je opvallen dat je beter presteert dan normaal!